De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal EY905D Easy Fry & Grill Dual EY905D 8.3L XXL heteluchtfriteuse met dubbele lades rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Viskie 17-03-2024

een aanrader die niet enkel mooi is in je keuken

Dit is echt next level. Heerlijk op alle vlakken. De volume-inhoud, de sync-functie, de snelheid en het reinigingsgemak. Ik wil niet meer zonder, en maak bij iedereen reclame. Inclusief mijn recepten voor gebraad, kippenstoofschotel, aardappelwedges, dessertappeltjes, wok-ovengroenten, frieten, ... het kan echt allemaal.
En mijn 2 tiener-jongens gebruiken hem ook elke (!) middag voor hun lunch. Aan de ene kant worden dan worstenbroodjes afgebakken, en aan de andere kant pistoletjes of croissants of tostis of pizza.
Dit toestel is een aanrader voor 1 persoon en ook zeker voor grote gezinnen.

Pluspunten

• grote inhoud
  • elke lade kan apart bediend worden
  • sneller dan een gewone oven
  • SYNC functie is geweldig
  • voor kleine en grote gezinnen

Minpunten

• even wennen door minimale touch buttons
  • geen opbergmogelijkheid voor de kabel

KPB 16-03-2024

Genieten van meer gemak

De Dual Easy Fry & Grill EY905D10 mogen testen. Op het eerste oog een mooi apparaat om te zien. Bij openen heel fijn te zien dat er geen los mandje meer is, maar een los rooster. Alleen dat is al een pluspunt! Dit is veel makkelijker schoon te maken en te houden.

Met dit apparaat heb je de mogelijkheid een volledige maaltijd in 1x te bereiden; je stop het er in, ieder mandje een eigen programma, drukt op sync en beide mandjes zijn gelijktijdig klaar. De voorgeprogrammeerde programma's maken het ons gemakkelijk. Heerlijk frietjes en een kip kunnen bereiden in 1x! Terwijl wij ondertussen gezellig film keken.

Maar ook snacks konden tegelijk bereid worden. Ene kind wilde een frikadel, de ander een kroket. Met onze oude airfryer moest de een wachten, omdat de bereiding niet gelijk is. Het wachten is nu voorbij!

Pluspunten

• Geen losse mandjes
  • Makkelijk te reinigen
  • Voorgeprogrameerde programma's
  • Volledige maaltijd in 1x bereid

Minpunten

• Er valt wel eens een frietje onder het rooster

Easy in gebruik 15-03-2024

Easy in gebruik

Zeer gemakkelijk in gebruik met voorgeprogrammeerde programma's. Voorverwarmen hoeft niet dus je kunt meteen beginnen met bakken of grillen.

Het is een zeer mooi apparaat en heeft een modern uiterlijk met zwart en rvs.

Het schoonmaken gaat ook gemakkelijk.

Het enigste nadeel vind ik de losse grillplaatjes dit is even wennen. Vooral bij het bakken van friet en het opschudden moet je even uitkijken.

Voor de rest een top apparaat en ik raad hem dan ook aan met 8 sterren.

Pluspunten

• Niet voorverwarmen
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• De losse grill plaatjes

Suzan dek 15-03-2024

Leuk apparaat

Ik vind hem kleiner dan in eerste instantie verwacht. Voor een gezin met 6 personen is niet alles in 1x te bereiden en dat is jammer.
De programma's en het feit dat je niet altijd hoeft voor te verwarmen zijn wel ideaal. We moeten soms wel de baktijd iets verlengen en hij geeft een signaal als de aardappeltjes geschud moeten worden . Dat vergeet ik nog wel eens dus dat is ook een pluspunt.
De kleine stukjes komen wel onder het roostertjes terecht, vergeet die niet want soms zijn het er best veel.

Pluspunten

• Programma werkt snel
  • Voorverwarmen niet nodig

Minpunten

• Grootte van de lades
  • Mis een roosterje

k***********@g******** 13-03-2024
Makkelijk schoon te maken. Simpel te bedienen. En producten zijn echt lekker: knapperige aardappels, mals vlees. Echt een aanrader!!

Jelle 11-03-2024

Het apparaat is op papier erg handig, maar in de praktijk vind ik hem onhandig om te gebruiken.

De bediening is niet intuïtief. Veel kijken in de gebruiksaanwijzing helpt ook nog niet altijd om de juiste handelingen uit te voeren en er een goede maaltijd uit te halen.

Het maken van airfryer frites en een snack, welke dan op hetzelfde moment klaar moeten zijn, was een hele opgave. Uiteindelijk is het gelukt, maar de frites moet er veel langer in dan in een Philips airfryer. Ongeveer dubbele tijd. Als het dan eenmaal klaar is, is het wel een prima portie frites.

Het uiterlijk ziet er goed uit en het voelt allemaal erg stevig aan.

Als je perse een dubbele lade wenst, dan zal het uiteindelijk wel wennen. Maar denk dat ik toch liever de Philips gebruik.

l**********@g******** 07-03-2024

Een uitkomst!

Deze EasyFry is een uitkomst voor ons als 4 persoons gezin.
Beide pannen kunnen worden gebruikt om een complete maaltijd te maken. Hierbij is de Sync functie erg handig, gezien deze ervoor zorgt dat de gerechten in beide pannen gelijktijdig klaar zijn.
Het rooster en pannen kunnen in de vaatwasser. De ene pan is mooi groot van formaat en de ander pan is kleiner. De pannen zijn zowel gelijktijdig als apart te gebruiken.
Het is een heel mooi design en makkelijk schoon te maken. Pluspunt is ook dat de pan erg stil is.
De gerechten zijn snel klaar en hebben een lekkere krokantje, waarbij dat nodig is.

Pluspunten

• Sync functie
  • Formaat
  • Vaatwasser bestendige pannen en rooster
  • Vormgeving
  • Rooster onder in pan

Amanda 06-03-2024

Makkelijk een compleet gerecht op tafel!

Twee lades in een apparaat, dat sprak mij aan.
Eén gerecht, zonder te moeten wisselen.
Het apparaat maakt weinig geluid, veel minder als m’n vorige airfryer, maar doet wel het werk.

Wat ik jammer vind is dat als het op temperatuur is hij blijft piepen, tot je op een knopje drukt. Het zou fijner zijn als hij het aangeeft en daarna weer doorgaat.
Het was even wennen om een rechthoekige bak te hebben, de ronde vormen passen hierdoor minder goed.

Al met al een fijn apparaat.

• Stil

Minpunten

• Blijft piepen wanneer hij op temperatuur is

w************@k********* 05-03-2024

Tefal Dual Easy Fry & Grill

Na het uitpakken van de doos zie je dat er met zorg is gekeken naar het design van de Dual Easy Fry & Grill, het apparaat misstaat namelijk niet in de keuken en kan daarom gewoon in het zicht blijven staan.

Op de dag dat het apparaat bezorgt is gelijk maar uitgeprobeerd met het maken van friet en snacks. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het maken van friet in dit apparaat geen succes vindt, als je franse friet in lade 1 doet dan vallen ze door het rooster heen en het duurt, voor mij, veels te lang voordat ze klaar zijn. Bij het volgen van de bereidings instructies ben je pas na een uur klaar en dan nog zijn de frietjes slap, dat was wel jammer want ik had gehoopt dat dit een waardig vervanger zou zijn voor de oude airfrryer.
De snacks daarentegen kwamen er wel goed bereid uit. In de navolgende dagen verschillende andere zaken geprobeerd zoals vlees, pasta en groente en daar heb ik helemaal niks te klagen over, het intiutieve gebruik van de instellingen en het gemak van de sync optie maken dat je je alles er in kan stoppen en kan weglopen en pas weer kan gaan kijken wanneer het klaar is.

Het schoonmaken van het apparaat is ook erg gemakkelijk en kost niet al te veel moeite waardoor je daar niet veel tijd aan kwijt bent, je haalt heel simpel de roosters er uit en die kan je makkelijk in de vaatwasser kwijt.

Al met al kan ik de Tefal Dual Easy Fry & Grill zeker aanraden wanneer je op zoek bent naar een welkome aanvulling op je keuken arsenaal!

Pluspunten

• Sync optie
  • Intiutieve bediening
  • 2 gerechten tegelijk bereiden

Minpunten

• Eten kan onder rooster vallen
  • Niet zo geschikt om friet te maken

a******@o********** 05-03-2024

Stille krachtpatser met heerlijk resultaat

Wat een goed apparaat is de Duals Easy Fry en Grill - Airfryer!
Bij binnenkomst schrok ik wat van het formaat. Maar het is niet heel zwaar, dus goed verplaatsbaar (ik bewaar hem in een keukenkast als ik hem niet gebruik). Ideaal zijn de twee manden die tegelijk gebruikt kunnen worden. Je legt de te bereiden gerechten op het zelfde moment in de eigen mand, stelt de eigen tijd & temperatuur in en de rest doet de airfryer zelf. Geen omkijken naar. Wat me verder positief opvalt is het weinige geluid dat het apparaat maakt, heerlijk stil. Kortom: een heel fijn en degelijk product met heerlijke resultaten!

Pluspunten

• Twee gerechten gelijkertijd bereiden
  • Stil

Minpunten

• Formaat is vrij fors op het aanrecht

a**********@h********** 05-03-2024

Mooi en praktisch met een kanttekening

Een airfryer met een mooie uitstraling die ondanks dat hij veel inhoud heeft niet overdreven veel ruimte inneemt. Vooral wanneer je meerdere gerechten klaar wil maken met verschillende bereidingswijzen is het een meerwaarde. De sync werkt super. Ook nu voor het eerst een airfryer met een grillfunctie. Eindelijk ook even snel een ovengerecht met kaas als topping erin zetten zonder dat de kaas door de hele machine vliegt. Enige minpuntjes: Hij doet langer over het klaarmaken van producten dan dat ik gewend was en soms ook wat langer dan dat op de verpakking staat, ik heb nog niet ontdekt hoe ik de machine eerder uit kan schakelen dan de ingeplande tijd. En Tefal heeft na 2 weken ook nog geen antwoord kunnen geven op mijn vraag hierover.

Pluspunten

• design
  • meerdere producten tegelijk te bereiden
  • grillfunctie

Minpunten

• losse roosters valt product tussen
  • kan niet tussentijds uitschakelen
  • iets langzamer dan eerdere AF

r*****************@g******** 04-03-2024

Fijne airfryer!

De Tefal Dual Easy Fry heteluchtfriteuse met 2 lades is heel eenvoudig te gebruiken en levert de beste resultaten.

Laten we beginnen met het optische, de Dual Easy Fry heeft een prachtig modern design. Door de zwarte matte kleurstelling en de chromen elementen oogt hij hoogwaardig.

Omdat de heteluchtfriteuse een aanzienlijke capaciteit heeft, moet er voldoende ruimte beschikbaar zijn op het aanrechtblad. Hij is voorzien van twee lades (XXL en XL) met een inhoud van 5,2 en 3,1 liter. De lades zijn heel gemakkelijk te openen en te sluiten, ze hebben onafhankelijke kookzones en kunnen afzonderlijk of parallel worden gebruikt.

Ook het schoonmaken van de lades is zeer makkelijk, enerzijds plakt er niet veel aan door de goede coating, maar als je het nog makkelijker wilt kun je zowel de lades als het rek eenvoudig schoonmaken in de vaatwasser.

Er zijn 7 vooraf ingestelde kookprogramma's (frites, kip, groenten, vis, dessert, drogen en handmatige modus). Met het kipprogramma in de XXL lade bereid je onder andere een hele gegrilde kip. Door de Extra Crisp-technologie wordt hij bijzonder krokant en blijft hij toch supermals en sappig van binnen. Tegelijkertijd bereid je in de kleine lade bijvoorbeeld heerlijke knapperige frietjes. De programma's kunnen ondanks verschillende tijden tegelijkertijd geprogrammeerd worden, doordat de heteluchtfriteuse beschikt over een SYNC-functie, waardoor beide programma's tegelijkertijd eindigen en dus tegelijkertijd geserveerd kunnen worden.

Ook op het gebied van gezondheid kan de Dual Easy Fry punten scoren. Er worden veel calorieën bespaard omdat er geen extra olie/vet nodig is. Een ander pluspunt is dat het eten vrijwel geurloos wordt bereid. Iedereen weet hoe je gehaktballetjes bakt en het hele huis ruikt er daarna naar. Gehaktballetjes bakken was nog nooit zo eenvoudig en ze smaken nog steeds heerlijk. Dankzij de programma's hoeft u het frituren, braden, bakken en grillen niet voortdurend in de gaten te houden. Zelfs het schudden tussen het bereiden van bijvoorbeeld friet door wordt door een signaal herinnerd.

De maaltijden worden veel sneller, gezonder bereid. De totale inhoud van 8,3 liter is zelfs geschikt voor grote gezinnen om een complete maaltijd te bereiden. Zo konden we bijvoorbeeld een pastaschotel met 500 gram pasta in de grote lade klaarmaken. De Tefal Dual Easy Fry doet alles wat hij belooft, of het nu hartig of zoet is, alle gerechten worden gelijkmatig bereid en overtuigen door hun smaak.

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Makkelijk schoon te maken
  • Fijn voor grote gezinnen

Wendy 04-03-2024

Een echte aanrader

Ik had nog niet eerder een airfryer gebruikt omdat ik er nog geen had gevonden die groot genoeg was voor ons gezin. Toen ik deze binnen kreeg schrok ik van de omvang van de doos, gelukkig bleek de airfryer goed ingepakt en past hij prima op het aanrecht. Na het lezen van de gebruiksaanwijzing heb ik hem meteen in gebruik genomen. Het apparaat is erg makkelijk in te stellen. Of je nu 1 of 2 kanten gebruikt of het tegelijkertijd klaar wil hebben, het kan allemaal. Waar ik dacht dat het allemaal even uitproberen was, is tot nu toe alles goed gelukt. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, shoarma aan de ene kant en pita's aan de andere kant doet, wafels bakken, eieren koken, lasagna bakken en koekjes bakken, tot nu toe is alles goed gelukt. Het schoonmaken van een keukenapparaat is vaak veel werk. Nu is het fijne van de airfryer dat eigenlijk alles wel in de vaatwasser kan. De rvs frontjes blijven dan ook nog erg netjes. Pluspunten zijn dat de manden verschillende grootes hebben. Hierdoor is het makkelijker om van 1 gerecht meer klaar te maken en in de andere wat kleinere hoeveelheid te bereiden. De roosters onderin de manden zijn erg fijn omdat het overtollige vet en vocht er doorheen kan. Het bedieningsgemak is ook zeker een pluspunt te noemen, net als de sync functie zodat beide manden met een andere bereidingstijd toch op hetzelfde moment klaar zijn. Dit apparaat is een aanrader voor grotere gezinnen.

Pluspunten

• Makkelijk in het gebruik
  • Verschillende handige functies
  • Veel ruimte voor grotere gerechten

Minpunten

• Nog niet gevonden

l*******@h********** 03-03-2024
Ik vind het een fijn apparaat.
In het begin moest ik even wennen, maar als eenmaal weet hoe je het apparaat moet instellen werkt het goed.
Het fijne van dit apparaat is dat de 2 bakken afzonderlijk ingesteld kunnen worden qua temperatuur en baktijd, maar ook kunnen synchroniseren zodat beide gerechten tegelijk klaar zijn.
Verder is het ook erg fijn dat de bakken heel eenvoudig schoongemaakt kunnen worden door de anti aanbaklaag. Ik ben er heel tevreden over!

Mickey 03-03-2024

Boven mijn verwachting

Mijn eerste indruk, wat een mooi design. In het begin moest ik even wennen. Hij werkt iets anders als de oude airfryer. Maar wat een fijn apparaat. We zijn met een gezin van 6 personen. We kunnen eindelijk gezamenlijk eten omdat er zoveel in kan. Ik heb de patat functie gebruikt, het werkt heel handig. Je zet hem op de functie en op de helft van de functie gaat hij piepen. En geeft het apparaat aan dat het mandje geschud moet worden. Hij is makkelijk schoon te maken. De patat kan er korter in als aangegeven en zijn heerlijk krokant. Je hebt 2 verschillende mandjes en oven/grill functie dus je kan je gebakken aardappels en vlees apart van elkaar bakken en het is snel klaar. De sync functie is ideaal. Op deze functie zijn beide gerechten te gelijk klaar. Zodat je hierna van een heerlijk bereid gerecht kan genieten.

Pluspunten

• Snel klaar
  • Krokant
  • Kan veel in, handig voor grote gezinnen

Minpunten

• Nog geen gevonden

Miiii 03-03-2024

Aangenaam verrast

Eerlijk gezegd was ik eigenlijk altijd nogal sceptisch over airfryers... Wat kan zo'n apparaat dat een heteluchtoven niet kan? Dat dacht ik altijd. Dus hup, de friet en kip gingen altijd de oven in. En dat was helemaal niet slecht, maar nu ik tóch overstag ben gegaan voor de Easy Fry weet ik wel beter. De friet is zoveel knapperiger, de kip perfect gegaard en ik heb er zelfs al eieren in 'gekookt'. Geen omkijken naar, want je doet alles in het mandje en achteraf kan alles zo de vaatwasser in. De Dual Easy Fry heeft twee lades. Superhandig, want nu doe ik friet in de ene mand en patat in de andere. Ik stel per lade de tijd en temperatuur in, druk op 'sync' en het apparaat zorgt dat alles tegelijk klaar is. Met het instellen van het 'friet programma' krijg je tussendoor zelfs nog de waarschuwing om de lade even om te schudden. Het enige dat wennen is, is dat de aangegeven temperaturen/baktijden op de verpakkingen niet altijd helemaal kloppen. Kwestie van zelf ervaren en aanpassen. Ook valt er bij het schudden van de friet nog wel eens wat door het roostertje waar je dan niet meer bij kan.

Pluspunten

• Resultaat
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Zelf aftasten van juiste baktijden/temperaturen
  • Eten valt makkelijk door het rooster

Stephanie Kervel 03-03-2024

Super makkelijke en fijne airfryer door de dubbele lades

Handige airfryer met 2 lades erin. De 2 lades zijn beide apart in te stellen, waardoor het eten tegelijk klaar is. Het eten komt er lekker krokant uit en is goed gaar. Het scheelt een hoop tijd en ook aan pannen.

De lades zijn snel schoon te maken. Ik zou deze iedereen aanraden, ook als je weinig tijd hebt.

Pluspunten

• Makkelijk instellen en eten tegelijk klaar
  • Makkelijk schoonmaken

t********@g******** 02-03-2024

Handig (ook de synchronisatie-functie)

Bij het uitpakken blijkt meteen dat er aandacht is besteed aan zowel verpakking als apparaat. Het apparaat ziet er solide uit en oogt (voor een keukenapparaat dan) mooi.

Er zitten 2 lades in het apparaat: daarbij is er voor elke lade een ‘inzet’, die er in gelegd kan worden zodat te bereiden etenswaren vocht/vet kunnen laten weglekken.

Enig minpunt wat betreft die inzet: even de inhoud op een bord gooien door de bak op de kop te houden is er niet bij… dan komt alles mee. Dus: met een lepel/grijper oid de inhoud uit de lade pakken!

Voor een aantal voedingsmiddelen (bijvoorbeeld kip, patat, desserts) is er een voorgeprogrammeerd programma beschikbaar. Onze patat maken wij van verse aardappelen en vinden wij niet optimaal bij de voorgeprogrammeerde 180 graden: die stellen we bij naar 200. Voor de drumsticks die we hebben bereid, was het programma prima: heerlijk gaar en smakelijk.

Twee lades blijken best handig: patat kan verdeeld worden over beide, waardoor de garing beter wordt (en makkelijker opschudden bovendien). Daarnaast blijkt het apparaat een functie te hebben waardoor verschillende bereidingstijden tegelijkertijd klaar kunnen zijn: de één wordt wat uitgesteld totdat de ander zover is dat de eindtijd hetzelfde wordt.

Instellen van de programma’s is even wennen maar niet moeilijk.

Het schoonmaken is tot zover een makkie: na afkoelen de roosters uit de lades halen, goed heet afspoelen en afwassen. Eventueel kunnen de lades ook in de vaatwasser, maar dat heb ik tot zover niet gedaan. Mijn ervaring is dat dat toch wat meer slijtage oplevert, maar wellicht is dat bij deze lades helemaal niet zo :)

Ik ben blij met het apparaat, en ga het zeker vaak gebruiken!

PS het schijnt dat Tefal ervoor zorgt dat het apparaat nog jarenlang te repareren valt: ook goed voor het verminderen van onnodig afval (en met een beetje geluk is reparatie nooit nodig).

Pluspunten

• synchronisatie functie
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• mandje leegschudden op de kop gaat niet

Robbert 28-02-2024

Mooie grote airfryer waar veel inpast.
veel functies, de Sync functie is een mooie toevoeging aan deze fryer.
alle bakken kunnen ook in de vaatwasser waardoor deze makkelijk en goed schoon te houden is.
een aanraader.

Pluspunten

• groot
  • makkelijk schoon te houden
  • sync functie

erp11 28-02-2024

gezond en handig

Het is wel even wennen, we hebben een oude Airfryer XXL deze functioneert goed alleen is voor een gezin erg klein, daarom komt deze goed van pas. eerst alles goed doorlezen en toen zijn we begonnen in de grote bak de friet en in de kleine bak de snacks, de tijden kloppen niet helemaal, je moet ze voor een gezond en knapperig resultaat wel wat langer bakken maar als je dat weet is het geen probleem, ook is het jammer dat je de bak niet kunt omschudden in een schaal of bord want dan komt het rooster ook mee, wel is alles snel schoon in het afwasmachine en dat was bij de oude niet altijd het geval. Verder is het ook een schoonheid in de keuken en bied veel gemak bovendien is het zoals met alle airfryers gezonder en sneller te bereiden. Wel hebben drie kinderen en die lusten wel wat bovendien is wachten niet hun sterkste kant, daarom gebruiken we de oude Airfryer om friet in te bakken en de Tefal dual om de snacks te bakken , dit gaat fantastisch, wel zorgen dat ze beide op een andere stop zitten anders vragen ze teveel stroom en springt de stop. Kortom een geweldig apparaat even wennen maar dan past het geweldig in ons gezin.

Pluspunten

• dubbel bakken
  • gezond
  • erg handig

Minpunten

• omschudden in schaal gaat niet

annet_90vl 27-02-2024

Grote en mooie airfryer

De airfryer heeft 2 lades en is daardoor enorm groot. Je kan de lades tegelijkertijd vullen en met elkaar synchroniseren, zodat je eten op dezelfde tijd klaar is. Fijn! Het apparaat ziet er super mooi en luxe uit. Ik kan er allerlei soorten gerechten in klaarmaken. Ik ben heel tevreden met het product!

Pluspunten

• groot
  • eten is tegelijkertijd klaar

Minpunten

• geen